Grymmaste fuxen ♥

Red ju Pascall idag, eller ah, kan ju ta hela dagen i ett.
 
Gick upp vid 8 åt frulle och bytte om, Anna kom vid 9-halv 10 och vi åkte bort till stuteriet, Lasse och Sara satt å fika så vi satt och babbla om en massa saker, hästar, och ja massa grejs. Sen gick vi och kolla på lite hästar. Och deras nya, Easy Red, haha man kan ju tro att de skulle va en fux, men nope, de va en gråskimmel! Riktigt fin tjej! Dräktig med en jätte fin hingst! Sen gick vi till åringarna och myste lite med dom, såååå fina, en va jätte lik Mirona, har för mig att hon hette så, men dom va inte ens släkt! 
 
Kolla på 3 hingstar, guuu va fina! Fuxar allihop tror jag, förutom en som stog inne, han va brun och fin ;) Men fullblod e ju typ bara fuxar haha. Sen hämta vi havre och åkte till Pascall och Prinsen. Gjorde iordning Pascall och Anna borstade Prinsen för vi tog med han med. Gick till paddocken och jobbade ett mjukgörande pass för pascall, från att vara stel som en betong platta och han gick verkligen som en giraff till att bli kanon fin och mjuk i hela kroppen! Kände igenom alla gångarter i slutet, gick KANON!! Riktigt nöjd! Och jag har inte ridit hästen sen början av sommaren! Så ja e super nöjd! Han gick jätte fint me nacken och ryggen + bakbenen! lill skiten - hingsten själv skötte sig bra tycker jag :) han är ju ändå bara 1 och ett halft år! Lite busig bara. Men aldrig ett dugg hingstig! Lilla busen ♥
 
Pascall skötte sig bra och ja, jag e nöjd över dagen :)
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0