Jag lever

Allt är lite upp och ner nu. Vart de dom senaste dagarna.
 
I tisdags tror jag det var så kom mimmi hem. De va kul och vi gjorde inte mycket.
Natalie kom och red o jises! Vilka grymt stora framsteg. Hade aldrig kunnat hitta en bättre vän, varken till mig eller Wåris! Natalie fick rida själv till en början, hon värmde upp han, sen gick vi till paddocken och det gick fett! Ponnyn gick sjukt bra och Natalie red som en gud! Behöver inte ens säga åt henne eller ge henne tips längre! Vi rider väldigt lika och jag tror att det är därför det funkar så bra! Känner mig så säker med henne på Wåris rygg. Folk frågar mig hela tiden varför Natalie rider Wåris och varför jag inte rider han själv. Orkar seriöst inte lyssna på de frågorna hela tiden.
 
Natalie rider Wåris för att jag helt enkelt måste få vila i veckorna, jag har ont i knät och kämpar för det. Kan ta hela storyn från början. 
Det var rena slumpen att Natalie började rida W, men innan hade jag länge tänkt på att skaffa medryttare men aldrig hitta den med stort M. Natalie la ut en status på facebook att hon var sjukt ridsugen och ville rida. Natalie och jag ahde snackat lite smått innan osv, men aldrig träffats. Jag kommenterade statusen och sa att Wåris inte va riden så hon fick komma ut, trodde inte hon skulle gö de för det va kväll och ja, men det gjorde hon! Vi red i paddocken, Wåris va lite bråkig men det gick bra, Såg redan då hur Wåris accepterade henne, Natalie kunde rida han men det är inget mot vad hon kan idag! Sa att hon gärna får rida han flera gånger för jag behövde någon som kunde hjälpa mig. Sen dess kom hon ut nån dag i veckan. Det gick bättre vissa dagar och vissa dagar sämre. Normalt. Hon red han lite till och från men det funkade helt okej. Det gick bara bättre. Natalie rider Wåris än idag och de har växt något enromt i mina ögon. Jag har ALDRIG någonsin släppt någon fri på Wåris. Men igår släppte jag Natalie ut på Wåris helt själv, hela ritten. Det kändes så grymt, jag kände en stor lättnad. Att jag inte var ensam. Det gick jätte bra, N kan hantera han så bra. Hon rider som en gud, älskar henne! Har alltid trott att det skulle va jobbigt att se han med någon annan. Men det känns bara bra! Dom passar riktigt bra! Så mer begär jag inte. Jag är nöjd och det är bra så varför lägger folk sig i? Dom passar grymt och det går bäst! Låt mig ta hand om min häst själv!
 
Blir alltid arg när folk ska försöka bestämma över mig och W.
 
Natalie & Wåris ♥
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0