3 April

Tjoho ;) Glömde inte blogga igår, tänkte på det hela tiden men fanns ingen tid, sen är appen så jävla seg så pallade heller inte blogga därifrån.
 
Amen nuuudå, kan ju typ berätta om min dag hittills och vad jag ska göra. 
Vakna kl.6 (!!) och det är lov! Hah, men a, gick upp runt kvart över 6- halv 7. Åt frulle och bytte om till ridkläder, skulle åka och släppa ut hästarna men red på samma gång. Mockade alla boxar och fixade all mat osv. Myyyys morgon! Red ett lagom hårt pass i paddocken på Wåris. Inte så jätte hårt utan ville mest känna på honom, kolla hur han funkade på bettet osv. Jag fick prova Annas pelhalm igår eftersom att han har blivit så galet jävla stark. Han funkade faktiskt helt okej på det! Får stop på han lite enklare nu ;) Amen så jag kände på han i båda varven, gjorde en hel del volter och mycket galopp jobb. Byta galopp, hålla kvar och öka osv. Så han skulle lyssna på mig. Gick faktiskt ganska bra! Lite busig och upp i luften men det är vardag för mig :P På fredag ska Wåris vaccineras, Ström skulle komma ut till stuteriet och vaccinera så då går jag dit med honom så slipper vi betala pendel-avgift eller va de heter. Så då blir de antagligen bara en promenad och kanske lite bus i paddocken :)
 
Sen fixa jag iordning honom och släppte ut han med dom andra. Sopade gången och väntade på min skjuts.
 
Nu är jag hemma och här händer inte ett piss. Ska va hos veterinären 3 så vi lär ju åka vid halv 3 :) Hoppas att det gett resultat och att min lilla bebis blir bra snabbt! 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0