Fyfan vilken ponny jag har!

Wåris, Wåris , Wåris. Hur grym får man bli? Träningen gick verkligen super! Fick väldigt bra bedömmen av Anna! Och saker jag måste träna på, som att inte sträcka ytter handen när jag tar ledande med inner och hålla kvar när han tar bettet.

Tog en väldigt vild chansning i sista minuten och bytte bett till ett super super smalt bridong. Han funkade as bra på det! Ett bett jag aldrig testat/provat på han då Anna tog med det.

Vi red mest på volten och red lätta saker för hon ville se hur han va och hur han såg ut oså eftersom att de va första gången vi tränade tillsammans! Vi gjorde lite bak+fram delsvändningar. Gick bra. Massor av tempoväxklingar för att få han fatta galopp (väldigt seg i fattningarna..) Men det gick bra, fast jag måste tänka på att sitta tillbaks o inte släppa handen i fattningarna. Tog lite galopp trav och skritt på volten, gick skit bra och min ponny var ur snygg! Gick i fin och hyffsat stadig form! Red runt med ett väldiiiggt glatt leende på läpparna! Var så stolt! Och Wåris verkade tycka att de va kul haha! Anna tyckte han gick väldigt fint, men han är INTE lätt med sitt jädra humör säger jag! Vilket hon oxå märkte. O precis innan hon kom t paddocken så reste han sig och krångla riktigt mycket. Men jag hann säga till han, anna oxå (anna b) fick massa beröm av kicki, anna, anna, anna och ylva! så gissa om jag va nöjd! Både hur jag red och hur wåris gick och hur fin wåris va! Riktigt kul och nästa månad kommer jag lugnt tillbaks! Jessica tränade ej pga en sak. Men det kan ni ju kanske läsa på
hennes blogg om hon skriver det? Men nå väl så hängde min underbara vän med mig som hästskötare! Osen flummade vi lite här hemma, kanske kommer nån flumm film, vem vet? Ja det får vi helt enkelt se!

Ap nöjd är jag och i natt går hästarna ute! Härlig belöning för min prins! Älskade älskade lilla ponny, du är bäst! ♥

Film kommer. Blev ej bilder.

Nu ska jág duschaa o sova, självkart drömma om mina underbara bloggläsare! Puss


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0