Good Day!

Hänt MASSA fun saker idag! Messat med Juliah, grymma duu! Behövligt! Hon är så lätt att prata med, man kan ta allt på samma gång, hon lyssnar lixom ♥ Underbara vän ♥

Mammi o jag stack o åt lunch på nån resturang i typ Westerqvarn? inte så gott men a ;) Sen stack vill till Tuna, köpte en bikini topp o ett linne/shorta från Bikbok :) Nöjd! Köpte ett armband oxå!

När vi väl va hemma så stack jag ned till stallet, ville testa något nytt så satte ihop ett hackamore, fast utan skänklar, asso ett vanligt träns med en räm typ :) kan lägga ut bild imorn :) Gick iaf AS bra! Vågade till o med släppa han på åkern, snacka om fart asso! Lugnt att vi hade vunnit typ ett häcklöp! ;) gick as snabbt! fick knappt stop på han ;) vet inte ens om man fick rida på den åker haha ? aja, sen fortsatte jag in på skogsvägen o hoppade hindrerna, gick jätte bra! Bra flyt, men dom e inte så höga så de va ganska tråkigt ;) han typ bara galoppera över, tråk häst haha ;) släppte han så han öste ganska snabbt, så körde vi som ett "häcklöp" fast med dom små hindrena :) gryyyymt va de va kul! Måste filma de någon dag!
Sen red jag ned mot vattnet o kollade ut över sjön ;) Myys! men vi får inte bada med hästarna där så gick bara dit, men de va så mycket mygg så vände o red hem ;)
Anna ska fråga Jocke om vi får rida ner till deras strand o bada där! Vi fick de förr när vi hade Nalle o Bellis oxå, så hoppas vi får! A men red hem iaf, ökade rätt bra en bit på vägen hem, sen travade jag bara av honom :) Gick super o han verkade acceptera mitt hemma gjorda träns :) Nöjd iaf!

Vincäää vilade idag, han va ju hos Monika! Gick as bra tydligen! Lite ålderssymtom sa hon oså, sen skulle jag få nåra ridtips? agneta skulle ge mig dom nästa gång vi e i stallet samtidigt så slapp hon skriva i ett mess. Han fick laserbehandling oxå, så hoppas han blir fräsch nu! Skritt imorn sen full normal ridning! :) hon sa att han va jätte fin! :) fast han e ju lite tjock nu när de går på gräs o jag har skrittat i typ 2 månader nu ;) han hade tappat lite lårmuskler, men det får byggas upp igen, tror de va de jag fick tipsen till :)

Skönt att veta att allt var bra med gubben iaf! :)

Ska be nån fixa design åt mig snart! ingen har fixat den? så aja stå ut! ;)

Ska chilla med mi familia, eller a mamma o pappa, blev ingen rix fm festival för mig iår ;)
Hare bäst! c y later!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0