Be who you are

klickade nyss in på Nellies blogg och fick mig en tanke ställare. Jag är mig själv, är glad för de siffror jag har. Jag ser upp till Nellie, hon är Nellie, tar aldrig siffror från andra. Jag skulle aldrig ha mage till att fråga en stor bloggare om h*n kunde länka mig. Varje gång jag kollar nellie insta ser jag alltid kommentarer med "kan du inte ge mig en shout out?" "följ mig så följer jag dig!", är ni 3 år eller? Va dig själv och låt folket acceptera den du är inte för att du får en shout out från nellie berntsson? HAH. seriöst? tror ni på det själva eller? Va GLADA för de ni har.
 
Jag har inte, och har aldrig haft en hööög status. Jag är hatad/omtyckt för den person jag är, inte en person jag skulle leka. Jag har aldrig haft en fin tävlingsponny som kan klättra klasser, ALDRIG i hela mitt liv. Den ponnyn/hästen skulle jag behöva köpa själv. Men jag är inte i det behovet. Jag klarar mig lätt med Wåris och Vince, jag utvecklas och det jag lär på dom kan jag ta med mig vidare, jag har lätt lärt mig mer på dom än vad jag skulle gjort på en färdig tävlings ponny. Du lär dig säkert jätte mycket på den med. Men jag känner inte så. Du behöver inte tävla, tävla är steget efter. Steget efter att du lärt känna din häst och känner att ni har en relation till varandra.
 
Jag får höra "men du har ju inte råd med en tävlingsponny?" jo deet har vi, men det är inte det. Jag vill inte känna press på att träna och tävla, jag vill hinna ha FRITID oxå. kunna umgås med min familj. Och min familj har inte ett dugg intresse av hästar över huvudtaget, så dom har ställt upp sjukt för mig. Pappa som inte ens kan någonting om hästar har skjusat på mig träningar, han vet inte hur man lastar en häst, han kunde knappt sätta dit bakbommen, men nu kan han det, för min skull. Bara det känns gött inom mig. Jag behöver inte det nyaste, det dyraste, nej, jag är stolt för det jag har.
 
Jag tycker ni ska tänka till. Jag får inte åka på ridläger varje sommar för att jag ber om det. Jag får kämpa för det jag får, jag får inte för att jag vill ha. Jag vet, och har kompisar som får det dom pekar på, men oxå kompsar som får det dom kämpar för.
 
Så hör ni. Tänk till och tracka inte ner folk för att dom inte har möjligheten att ha det bästa, men tänk att dom har mer tid att lära på än vad ni faktist har.
Hoppas ni tog in lite av denna text. För när jag kollade nellies blogg så tänkte jag till, jag har det jag är glad att jag har. Jag har 2 hästar, inte helt gröna men dom har lärt mig så sjukt.
 
Jag menar med detta inlägg. Så visa er bästa sida, man behöver inte vara bortskämd, det är något man väljer själv.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0