Hellu!

Hejsan! Detta är min nya blogg, ni flesta känner nog igen mig från dv.

Iallafall så heter jag Emma Blomgren och är 12 år, fyller 13 den 2 september. Jag brinner för hästar och jag satsar upp till 1000 på dom, dom är mitt liv. Ni kan ju fråga min familj, jag är i stallet mer än vad jag är hemma ! Jag har en egen ponny och en foderhäst eller vad man ska säga, rider honom så mycket jag vill och han är en underbar snäll och fin kille! :)
Wåris är min alldeles egna ponny, han är 17 år och är arabisktfullblod, fin vit liten kille :) Han brinner för hoppning, han har hjälpt mig med min hopprädsla, jag hoppade knappt inte 30 cm innan och i sommras hoppade jag 120! Det var ett stort steg för mig. Jag kunde känna en lättnad, rida mot hindret och slippa må dåligt och va rädd. Så jag satsar på hoppningen. Men jag kan tyvär inte tävla då jag inte har någon häst som håller för det, utan vi tränar och tar oss ut på klubbtävlingar (till sommaren iaf) men jag nöjer mig med träningar. Jag har ridit så länge jag kan minnas, var faktist i stallet 1 vecka efter att jag och mamma kommit hem från bb.
Jag tycker att jag börjar bli lite lång på mina d-ponnys, jag är 170, men det funkar och jag nöjer mig med det jag har. Dom har lärt mig såååå sjukt mycket! Mer än vad ridskolan lärde mig!

Det får vara nog med mina hästar men skulle kunna skriva hur länge som helst om dom!

Om det är något ni undrar kommentera detta inlägg.
Design är på väg, har inte riktigt hunnit fixat det ännu :)

en bild på mig:


En bild på mig och min sköt/foder-ponny :)


Jag och min egna ponny :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0