Nu kör vi

Okej, kan börja med att blogg.se laggat ur dessa dagar somd e vart kass uppdatering på. Sen har de vart dåligt väder. Seriöst så har de regnat konstant i typ 3 dagar.
 
Men okej, detta inlägg ska handla om Emma Blomgren, hennes liv, hennes kompisar, hennes hästar, hennes fritid, ja de mesta kanske. Tar med de jag får plats med. Orkar inte trötta ut er med en lååååång text.
 
Ja men vem är jag då? haha det vet jag nog inte ens själv. Nej, fyller 13 i september, fyller samma dag som min ena bror som är 13 år äldre, 2 september. Älskar hästarna o min familj, men a vänner betyder ju en hel del dom oxå. Har inte många längre, vart bort dom som jag inte känner för. Lärt mig massor av detta. Endå kan jag må riktigt riktigt dåligt..
Finns de dagar jag inte orkar någonting. Då jag känner att nej, vad kämpar jag för? Men sen finns det såna dagar jag bara älskar livet.                             
Men livet är inte lätt. Vart ganskatufft för mig i skolan.. lixom från dag till dag kunde jag sitta på en bänk o de va som om jag va osynlig.. fett osynlig. INGEN såg mig.
 
Men vem brydde sig? ingen.
 
Detta va iår. Hoppas det inte blir så på Senior School...
Det har vart tufft för mig emd vänner, jag har inte vetat hur jag ska hantera det. Har aldrig fattat hur det ska gå till. Ville nog inte ens tänka på att förlora mina vänner. Eller "vänner". Men så är livet. Just nu känner jag mig otroligt stark, kan hantera dessa situationer ganska bra. Fått mycket stöd från min familj, pratar ganska mycket om vänner fortfarande.
Jag hade typ 3 vänner i min klass. Som jag kunde vara med. För andra snackade skit om mig och det spreds snabbt. På en dag.. Detta skriver jag inte för att vara taskig. Måste få skriva. Mår bra av det.
Fick väldigt mycket stöd från en av mina lärare. Hände det något löste han det. Han va bäst. Men nu börjar jag högstadiet, så nu har jag han inte längre..
 
Tycker ni detta inlägg är onödigt? tyck de och sluta läs bloggen, HÄR skriver jag om MITT liv. Mina tankar. Detta ska va som min dagbok. Skriva av mitt deppiga jag. Jag behöver det. Och ni behöver inte läsa det, erat val. Just say'n!
Jag skriver om min fritid och vardag här. Det har jag rätt till..
Jag känner lättad efter deepinlägg. En tyngd lyfts från axlarna.
 
Jag är stolt över mig själv som kommit såhär långt i mitt liv. Jag är fin, snäll, och ja, men ingen är perfekt. Glöm ALDRIG det. För ingen är det. Men säg inte att du är dum och korkad när du gör saker fel. För det är du inte. Du lär dig av livets gåta. Tappar du ett glas i backen, säg inte att du är dum i huvet för de. För det är inte sant. Tro på mig och lita på dig själv. Tänk jag har varje dag. Jag är inte dum, ful, äcklig eller korkad. Jag är precis som jag är och det får ni respektera.
 
Detta får va nog för denna gång. Ganska nöjd över inlägget. Bra skrivet. Av mig själv. Ta in de jag skrev.
Ta inte den snygga killen för han är snygg och korkad inuti, jag tar hellre den fula för att han är omtänkssam.
Take care.
Ge dig själv komplimanger. Du blir glad av det!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0